pondělí 22. září 2014

Kuchařský Bůh je se mnou

O víkendu se mi povedly hned dva masterpieces za sebou – brokolicový krém a bramborová torta. Považuji to za svůj velký osobní úspěch. Musim říct, že je to fakt chutné! Stačilo tomu vaření věnovat trochu času, pozornosti a dodržet postup.

Krasavice v celku

Takhle my si tady žijem

Předcházel tomu ale jeden megafail, kdy jsem do polívky nasypala lžíci pepře a myslela si, že to bude okej. Polívka nabrala černou barvu a když bych škrtla, tak by snad začala hořet. Jeden talíř jsem hrdinsky snědla, zbytek jsem procedila na mrkev a cibuli a snědla s kuřecím křídlem, co v polívce plavalo.
Spolubydlící mi gratulovala a všechna kuchařská dobrodružství prožívala se mnou.

Minulý týden jsem si psala životopis ve španělštině a Virginie mi poradila, ať si do zájmů napíši "gusto por el arto culinario". Řekla mi to ještě před tím, než se mi povedlo něco uvařit. Reagovala jsem výbuchem smíchu. Tehdá mě nenapadlo, že by se něco takového mohlo psát do životopisu a už vůbec, že bych si to tam já mohla napsat. Ale teď vidím, že mi to tam přesně sedí a že ve mně něco je.

Kromě vaření jsem strávila 3 ze 4 večerů na fiestách San Mateo, ale ve vší slušnosti jsem navštívila akorát hlavní koncert o půlnoci. Každá kapela hrála ty samé španělské hity, plus občas přidali nějakej známější cover. To bylo fajn, ale předcházela tomu hrozná anabáze. Lidí jak …!!!, někteří tak i smrděli. Odpolední program s trápením býků se konal dvakrát denně. Viděla jsem ho v až v neděli při návratu z procházky asi 2 minuty, kdy jsem křižovala náměstí. Hrůza.

Dani se celé 4 dny chodil domů jen vyspat. Ve 14.30 vstával, osprchoval se a ve 14.45 byl pryč. Vracel se nad ránem. Ptala jsem se ho, jestli ho to ještě baví, pařit tak dlouho v kuse. Odvětil mi, že prej já se začnu moc rychle nudit. Je pravda, že mě nebaví sedět 4h u kafíčka jak je tu ve zvyku, nebo jít pařit ve 3 odpoledne a vydržet až do 6 ráno. Španělé si užívaj takovej klídek, pohodu a třeba celej víkend vůbec nic nedělaj. Ale myslim, že se taky častěji nuděj, protože jinak by se mě Dani a Virgi tak často neptali, jestli se nenudim. Já mam ale pořád co dělat. A když bych už hodně nevěděla co dělat, můžu se učit vařit rýži. To je můj dlouhodobej task.

Žádné komentáře:

Okomentovat