pondělí 8. září 2014

Erasmus v Cuence

Čtvrtý den v mém novém dočasném domově ve Španělsku a zatím jde všechno nad moje očekávání. Jsem nadšená. 
Cuenca je nádherná! Historické centrum je mnohem hezčí než jak ukazuje Google (narozdíl od Magdeburgu – tam se ukázalo, že ta jediná pamětihodnost, kterou vyhledávač našel, vlastně není ve městě ale 15 km vedle...).



Škoda že neumím fotit. V reálu je to mnohem větší pecka.


Mám za sebou první noc v novém bytě. Doposud jsem spala u Španělek. Budu troufale zobecňovat ze vzorku těch, které jsem zatím potkala, ale všichni se zdají být úžasně milí a pohostinní. Jestli jsou španělé tak říční, jak říkala babička, zatím nevím, nicméně otevření a přátelští určitě jsou. Pán co nám z metra pomáhal s kufry, se pokoušel ten Ewin rozbitý asi 20 min opravovat a nakonec ho zaaretoval tkaničkou z vlastních kalhot (přičemž mu z kapsy vypadl kondom takže možná nebyla babi daleko od pravdy).

Rosana z Couchsurfingu mně a Ewě z Polska pomohla najít bydlení a představila nám místní zvyklosti. Tak třeba v hospodě dostanete ke sklenici vína (za příznivou cenu) ještě jídlo. Nikoho tady nerozhodí, že sklenice je fakt hodně špinavá (Techtle hadr) a na účet se čeká hodinu (Techtle hadr II). Prostě klídek a pohoda.

Španělé mají evidentně hodně rádi škvarky. Jedí je v různých podobách. Třeba je prodávaj jako křupky (když si tu dáte víno/pivo/limo, je to jedna z variant že je dostanete jako tapas – jinak ale podávaj I lepší věci). Když jsem u stravovacích návyků tak mě napadá, že Rosana pila kafe tak, že si ve studeném mlíce rozmíchala Nescafé a oalááá frapé laté je na světě! Jo a když už se snídá, tak se snídá topinka s oliváčem. A když se snídá fakt hodně, tak se na topinku přidá ještě nastrouhané rajče a posolí se. Hmmm, que bueno!

U nás je Don Simon vyhlášen svým lowcost krabičákem, který je schopna pozřít jen populace do 15 ti let či homeless věku libovolného. Tady fušuje I do džušů a mlíka a patří nejspíš k vyhledávanému výrobci.

Přede mnou je (kromě začátku školního roku) dilema. Mám si koupit obrovskou kýtu jamónu nebo ne? Chutnalo by mi to ještě, kdybych se tím živila denně až do ledna?




2 komentáře:

  1. Chvala spanelske uslechtilosti, krasne napsane,lucie.

    OdpovědětVymazat
  2. Luci děkuji za komentář :) S chválou máš pravdu. Měj se krásně, K.

    OdpovědětVymazat