středa 8. října 2014

Výlet do Valencie


Ve Valencii jsem strávila víkend v doprovodu Ewy z Polska. Ewa měla za úkol zjistit cestu tam vlakem. Španělsky se celkem domluví, tak nevím, proč se o 2,5h sekla. Při čekání jsem stihla 20 min před zavíračkou doslova oběhnout 3 pobočky CCM banky a zařídit si studentskou kartu, která mě oprávnila ke slevě 3e (sláva!). Myslim, že dokážu všechny pobočky po městě lokalizovat jak nikdo.

Naše hostitelka byla z Chile a večer jsme zahájily s ní, její tetou, sestřenicí a bratrancem na střeše jejich domu, pily víno a rum s limonádou. V 11 jsme se odebraly do města za jejímy kamarádkami, přičemž jsem dostala ještě drink na cestu (do kelímku s ledem, jak jinak). V tramvaji na nás čekala policie. Měla jsem trochu ostych zamířit do tramvaje s alkoholickým nápojem ale naše hostitelka se nezdráhala, tak jsem nabyla dojmu, že je to povoleno. Zamířili za námi na druhý konec tramvaje a tiše nás i naše kelímky pozorovali. Cesta byla trochu napjatá, ale vše proběhlo v pohodě. Vlastně až na jednu věc. Zezadu mého opěradla se opřela nějaká holčina a narušila můj osobní prostor tak, že jsem čekala, že jí ta policie vyvede, ale nic se nestalo. Za večer jsme obrazily několik podniků přičemž v každém jsme si dali pouze welcome drink gratis a šli dál. Vivat Espana!

Přestože nás předem od cesty všichni odrazovali tím, že bude pršet až záplavy, bylo říjemných 26 stupnů, takže jsme sobotu strávily na pláži a večer ve městě.
Neděle se nesla ve znamení turistických památek a science park. 


Plaza de la Virgen

Tržnice

Muzeum

Z trochu jiného soudku – včera odpolende jsme se všichni 3 na bytě shodli na tom, že zůstaneme v karanténě a rozhodně nebudeme přijímat návštěvy (a už vůbec ne z Madridu). Večer už jsme na sobě všichni pozorovali příznaky eboly.
V porovnání s info na ČT 24 místní média o případech naažení informují dosti hystericky a lidi panikaří. Včera mě doma přivítali se slovy “Španělsko je v prdeli, všichni zemřeme.” O dalším vývoji budu informovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat