pátek 28. června 2013

Start

Ráda bych psala o zajímavých věcech, se kterými se v životě setkávám. Protože není jasné, čeho se budou týkat, chtěla jsem, aby se blog jmenoval Bez konceptu. Toto jméno je již obsazené, proto muselo dojít k jisté alternaci.

Zrovna dnes jsem přiletěla do Indie. Již doteď se něco zajímavého přihodilo, začnu tedy tímto.

Cesta začala letem z Prahy do Istanbulu. Od nástupu do letadla byl výskyt bělochů v v řádech promile. Znervózněla jsem, když začala hrát exotická hudba. V tu chvíli jsem pocítila kulturní změnu a radši si zapnula výstřih až ke krku. 
Můj první let s Turkish Airlines. Doposud jsem byla zvyklá na nízkonákladovky, tato společnost se mi jevila jako něco trochu lepšího. Podávalo se zde jídlo, výběr ze dvou chodů. Doneslo se mi toto:

Turkům, kteří seděli vedle jsem připadala srandovní, protože jsem si jídlo fotila. Zvědavě se mě tázali odkud jsem. Zpět k menu. V pravém horním rohu se nacházelo něco těžko indetifikovatelného. S dalším jídlem v jiném letu mi došlo, že to byl salát. Podle chuti jsem nebyla schopná rozpoznat, zda jde o rybu či zeleninu (obojí chutná podobně). Jídlo celkově má u mě 3 body z 5 možných. Grilovaná zelenina byla fajn, radostnou zprávou je, že už jím cuketu. Levý horní roh (pod bagetou) obsahoval sušenky, sýr a máslo.Plastový modrý kelímek vlevo dole skrýval vodu. Dezert byl čokodort.
Nic jiného zajímavého se v letadle naštěstí neodehrálo. Nic se neodehrálo ani během 4hodinového čekání v Istanbulu. Zarazilo mě tedy, že je na letišti mešita, ale neměla jsem dost odvahy se tam jít podívat. 

V letadle do Dillí už letěli opravdu jen téměř samí Indové a já. Letadlo bylo 3 krát větší a komfortnější než jindy. Dostala jsem i deku, polštář a set na spaní (ponožky, špunty do uší a masku na oči). Ani jedno mi nepomohlo usnout. Klimoška jela naplno, takže mi to zima nedovolila. Tak to mám vždy, ať jedu kam jedu. Mám pocit, že do autobusu (příp. do letadla) se člověk musí připravit na o 10 stupňů nižší teplotu.


Můj největší entertainment v letadle. Na obrázku deka a polštář. Polštář se nakonec hodil jako rouška pod nos, protože Ind vedle neuvěřitelně smrděl. Smrdí takhle všichni? Vědí to o sobě?

Do letadla jsem po dlouhé čekání nastupovala značně vyhladovělá. Podával se losos s kaší nebo indické vegetariánská strava. Již dlouho dopředu jsem se na tu indickou stravu těšila. Když přišla první příležitost, řekla jsem si, že to radši nebudu uspěchávat a dala si lososa :)

Byla to dobrá volba. Stejně jako v předchozím jídle ale bylo vše přemrštěně mastné. Tentokrát byl k jídlu jako bonus i pytlík s olivovým olejem. Jasně, že jsem si ho na salát, rybu i kaši dala. 
Kouzelná krabička opět obsahuje nic moc sušenky, sejra a máslo. Jako nápoj jsem zvolila višňový džus. Příště už si určitě dám nějaké alko. Dezert vypadal nevinně, ale velmi nemile překvapil. Tento malý kousek "koblihy" vážil cca 150g a obsahoval pouze cukr a olej spojený moukou. Síla. Jasně, že jsem to celý snědla. Zapřísahla jsem se ale, že příště už to určitě nesnim!


Zbytek cesty jsem strávila sledováním filmů. Začala jsem Hobitem. Po 30 minutách mě přestal bavit (dokonce ještě před tím než se začalo bojovat!), tak jsem sledovala něco o Jeffovi, který je rád doma. Mnohem lepší než Hobit, i když zezačátku značně rozpačité. 

Před Dillím nás postihla turbulence. Musim říct že jsem litovala, že jsem si nevzala Neurol :) Do konce letu jsem se neuklidnila, naštěstí se to stalo 5 min před přistáním.

Přílet proběhl ve 4.26, což znamenalo 6 min zpoždění. Začala jsem se bát, jestli najdu řidiče. Naštěstí si našel on mě, když jsem čekala na kufr. Vyptávala jsem se ho na různé věci, jako jestli v období monzumů prší apod. 
Po výlezu z letiště mě udeřila vlna vedra. Udělalo mi to radost. Dojeli jsme na místo bydlení. Byla jsem ráda, že jsem v pořádku a že jsem to zvládla v klidu. 
Před vjezdem do objektu nastala kontrola automobilu tyčí, zda nepřivážíme na autě nějakou bombu (aspoň myslím, že se kontrolovalo právě to). Žádná se nenašla a tak jsme mohli vjet dovnitř. 

Po krátkém seznámením s pokojem a sprchou usínám. Ventilace jede, stejně je mi vedro. Před usnutím si ještě stihnu všimnout super bazénu, který mě určitě do konce pobytu zabaví. 

Dobrou noc :)

Žádné komentáře:

Okomentovat