pátek 28. srpna 2015

První dny v Hongkongu

Poslední půlrok jsem strávila na stáži v Berlíně, chvíli doma, pracovně na letní škole v Londýně a zase chvíli doma. Německo a Británie mi asi nepřišly až tak exotické, takže jsem se odmlčela. Tento týden jsem se přesunula do Hongkongu a to je jedna zajímavější věc než druhá, tak bych se o něco ráda podělila. Zde tedy řada nesourodých informací, postřehů a chybějící závěr:

Rozhodla jsem se dát si poslední studijní semestr navíc prostě proto, že mi to UK umožňuje a společně s místní univerzitou a MŠMT mi to takřka celé hradí. Jsem za to hrozně vděčná a moje láska ke Karlově univerzitě roste. Ostatní zahraniční studenti, se kterými jsem se o tom bavila, mají odpuštěné např. jen školné - to se v porovnání s mojí finanční podporou nedá srovnávat.

Výhled na koleje ze Sky Garden po dešti

Jela jsem s malými očekáváními, spíš jsem čekala, že to tu bude tak nějak ošklivější, méně komfortní a žití náročnější. Ale spletla jsem se, moje první dojmy jsu užasné. Všechno (všechno!) je skvěle organizované. Škola a studenti pro nás připravili sérii příruček, brožur a návodů (stejně tak je vše na webu), všude jsou informační cedule, směrovky, na každém místě nás někdo čekal, směroval, informoval. Hladší nástup do školy jsem nezažila.

Město jsem zatím viděla jen z autobusu cestou z letiště a vypadá úžasně. Krajinu tvoří mrakodrapy, hory a pláže. Na fotkách jsem tomu nevěnovala příliš pozornosti, ale v reálu je to fascinující. 
Z kampusu jsem nadšená, zatím se mi odsud ani nechce a proto jsem se ještě nevydala do města. Je obrovský a je tu všechno. Zázemí je skvělé, knihovna úžasná. Je to spousta prostor kde se dá relaxovat, učit, tvořit. K dispozici máme 50m bazén, vstup symbolický. Mám permici a chci chodit nejlíp denně. 

Kampus večer cestou z plavání, "hra se světlem"




Jsou tu tři kantýny překypující nudlema a nudlema a samejma exotickejma věcičkama a specialitama (ještě se v jídle moc neorientuju a nic jinýho než nudle a rýži neznám). Byla jsem si nakoupit v local market (vypadá to uplně stejně jako v Indii jen cenově jsme trochu jinde) a koupila si nudle (a to jsem myslela, že si budu vařit aspon jedno jídlo denně, abych nemusela jíst jen nudle). Prostě zatím vůbec nevím, co se z místních surovin dá uvařit. 

To si takhle objednáš hemenex k snídani. Odmysli si nudle a máš paleo.

Můj pokoj, větší a komfortnější než jsem čekala.

Ano, sdílím pokoj s místní studentkou. Zatím to klape bez problémů, doposud na něm strávila jen půlhodinu.





Žádné komentáře:

Okomentovat